[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie, zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu: Google Analytics i polityki prywatności
ZFPR 23 października 2015,
hotel Westin,
Warszawa

Współorganizator PR FORUM


Partner główny:
IMM

Prelegenci - PR FORUM 2015

LORD CHADLINGTON

były CEO w Huntsworth plc, obecnie doradca Huntsworth plc

Lord Chadlington jest Doradcą Huntsworth plc, notowanej na giełdzie międzynarodowej grupy firm public relations, w której skład wchodzi również Grayling.

Peter Chadlington jako CEO Hansworth Group przez 15 lat przekształcił firmę w jedną z największych międzynarodowych niezależnych grup doradczych zatrudniającą ponad 1700 osób, działającą w 72 biurach w 31 krajach na całym świecie, która koncentruje się na Public Relations oraz zintegrowanej komunikacji szczególnie w sektorze healthcare.

Lord Chadlington spędził całe swoje życie zawodowe na pracy w komunikacji, początkowo jako dziennikarz (po ukończeniu Uniwersytetu w Cambridge) a potem w Public Relations.

W 1974 roku założył Shandwick, którą stała się na wiele lat największą agencją doradztwa PR w Wielkiej Brytanii. Rozwinął firmę również za granicą a w 1998 roku sprzedał agencję do Grupy Kapitałowej Interpublic, tworząc największą grupą doradczą PR na świecie.

Lord Chadlington doradzał premierom Wielkiej Brytanii. Z jego usług korzystał John Major oraz aktualnie jest zaangażowany w doradztwo dla Davida Camerona.

Obecnie przewodniczy Radzie do spraw wewnętrznych programów inwestycyjnych i stosunków międzyrządowych pomiędzy Wielką Brytanią a Kenią. Od roku 1996 zasiada w Izbie Lordów Wielkiej Brytanii gdzie zajmuje się problemami związanymi z systemem więziennictwa i walką z uzależnieniami.

ROBERT BEDNARSKI

dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią w Faceboook

Z warszawskiego biura zarządza działaniami firmy na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, a także kieruje zespołem sprzedaży, współpracując z klientami Facebooka w całym regionie. Przez ostatnie 15 lat zajmował liczne wysokie stanowiska kierownicze. Przez ostatnie trzy lata był Prezesem Zarządu Grupy Onet.pl S.A.

SEBASTIAN STĘPAK

dyrektor zarządzający w MSL Warsaw

Posiada blisko 15-letnie doświadczenie w prowadzeniu działań komunikacyjnych w Polsce i na innych rynkach europejskich. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej, produktowej oraz zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi. W ostatnich latach koordynował pracę międzynarodowych zespołów specjalizujących się w zarządzaniu reputacją największych firm IT z czołowych miejsc listy Fortune Top 500 jednocześnie na kilku kluczowych rynkach centralnej i wschodniej Europy. Pracował w największych polskich i sieciowych agencjach PR, a projekty które współtworzył zdobyły uznanie w najważniejszych konkursach branży Public Relations w Polsce i na świecie, takich jak między innymi - Złote Spinacze, Sabre Awards czy Golden Drum.

Prowadził działania PR i doradzał komunikacyjnie takim markom jak nc+, P&G, Unilever, LG Electronics, Samsung, Google, IBM, Microsoft, Allegro, GE Energy, Kingston Technologies, OKI, SanDisk, McAfee, Discovery Networks, Thyssen Krupp, GTECH i wielu innym firmom funkcjonującym praktycznie we wszystkich sektorach gospodarki. Dzisiaj zarządza agencją MSL WARSAW - jedną z dwóch marek koncernu Publicis Groupe w Polsce specjalizującą się w zarządzaniu reputacją.

Był również jurorem w tegorocznej edycji międzynarodowego festiwalu reklamy Cannes Lions 2015 w kategorii PR oraz zasiadał w kapitule konkursu Sabre Awards.

PIOTR CZARNOWSKI

prezes w FIRST Public Relations

Z wykształcenia inżynier i dziennikarz. Uczył się PR w wielkich międzynarodowych koncernach. W 1988 r. odszedł z zawodu dziennikarskiego i zajął się PR w pełnym wymiarze, a w 1990 r. założył FIRST Public Relations - pierwszą w Polsce firmę zajmującą się tą dziedziną.

W miarę upowszechniania się PR, zajął się także edukacją PR, wykorzystując wieloletnie praktyczne doświadczenia. Dziś jest wykładowcą Public Relations w kilku szkołach wyższych (Polska Akademia Nauk, Uniwersytet Warszawski, Szkoła Główna Handlowa, Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie) i autorem wielu publikacji.

W 1994 r. współzałożył Polskie Stowarzyszenie Public Relations, którego był do roku 1999 wiceprezesem. Współtworzył Kodeks Etyczny polskiego public relations. W 2003 r. założył pierwszą polską agencję PR w Unii Europejskiej - EMC FIRST PR. Współpracuje z kilkoma międzynarodowymi sieciami PR.

Obecnie prezes FIRST Public Relations. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla komunikacji, pierwszym i jedynym jak dotychczas odznaczeniem na tym polu w Polsce.

MICHAŁ FURA

rzecznik prasowy w UPC

Michał Fura kieruje komunikacją korporacyjną i public affairs UPC Polska, pełniąc też funkcję rzecznika prasowego. Odpowiada za rozwój i wdrażanie strategii komunikacji korporacyjnej, public affairs oraz relacje z mediami, wspierając realizację celów biznesowych największego operatora kablowego na polskim rynku. Michał Fura ma kilkunastoletnie doświadczenie dziennikarskie. Zaczynał w lokalnych i regionalnych redakcjach prasowych, następnie zdobywał doświadczenie w prasie branżowej. Ostatnie osiem lat pracował w "Gazecie Prawnej", a następnie "Dzienniku Gazecie Prawnej", gdzie specjalizował się w tematyce związanej z sektorem nowych technologii, mediów i telekomunikacji, fuzji i przejęć, a także reklamy, komunikacji marketingowej i PR. Zasiadał w jury prestiżowego konkursu na najlepsze kampanie public relations "Złote Spinacze" Związku Firm Public Relations. Ukończył ekonomię ze specjalnością handel zagraniczny w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu w Szczecinie oraz Psychologię w zarządzaniu na Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie.

MARIUSZ SOKOŁOWSKI

Partner Zarzadzajacy R4S

Dr nauk humanistycznych, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie. W latach 2004- 2007 rzecznik prasowy komendanta stołecznego a następnie do 2015 roku - rzecznik prasowy komendanta głównego Policji. Przez ostatnie 12 lat kierował w polskiej Policji operacjami "Media" podczas największych wydarzeń w kraju, jak np.: Europejski Szczyt Gospodarczy w 2004 r., Szczyt Rady Europy w 2005 r., Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej EURO 2012, czy Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2014. Laureat prestiżowej nagrody w pierwszej edycji konkursu "PRotony" w kategorii "Rzecznik prasowy". W 2012 r. uhonorowany nagrodą "Lwa PR", która jest przyznawana przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations osobom o szczególnym dorobku zawodowym, które wykazują się nowatorskim podejściem do pracy i dbają o najwyższy poziom etyki zawodowej. W 2010 r. nominowany "za kompetentne i konsekwentne budowanie pozytywnego wizerunku Policji w kraju, w którym mundur wciąż bardzo źle się kojarzy oraz za aktywność w mediach i dostępność dla dziennikarzy", do pierwszej trójki prestiżowego konkursu "Człowieka Briefu 2010" w kategorii "Człowiek PR-u Briefu 2010". Członek Akademii Ekspertów PR oraz członek Rady Konsultacyjnej Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

MAREK WRÓBEL

prezes Neuron APR i fundacji internetPR.pl

Komunikacją zajmuje się od ćwierć wieku, w tym PR - od 1995 roku. Konsultant, wykładowca, trener i publicysta. Z biegiem czasu coraz bardziej interesuje się strategicznymi i zarządczymi funkcjami komunikacji. Zajmuje się też polityką - był szefem gabinetu politycznego ministra gospodarki, obecnie jest wiceprezesem Fundacji Republikańskiej i redaktorem naczelnym kwartalnika "Rzeczy Wspólne".

MAGDALENA GRABARCZYK-TOKAJ

kierownik ds. rozwoju badań w Instytucie Monitorowania Mediów

Kierownik ds. rozwoju badań w IMM, socjolog cyfrowy i analityk mediów. W badaniach mediów od 14 lat, w analizach mediów na potrzeby PR - od ponad dekady. Od kilku lat koncentruje się na edukacji związanej z całościowym mierzeniem efektów PR i działań komunikacyjnych: prowadzi z tego zakresu szkolenia, zajęcia dla studentów i wykłady na konferencjach branżowych. Autorka opracowań i artykułów z dziedziny analiz mediów i ich konwergencji. Prowadziła projekty badawcze z zakresu analiz wizerunku i efektów PR w mediach dla m.in. Coca-Cola, PKN Orlen, Kompanii Piwowarskiej, Bayer, Michelin.

NORBERT KILEN

strategy director w agencji social media Think Kong

Na co dzień zajmuje się doradztwem w obszarze komunikacji dla klientów agencji Think Kong współtworzącej pierwszą globalną sieć social media BOX Network. Związany z planowaniem komunikacji marek od prawie 20 lat. Współtwórca sukcesów kampanii dla wielu firm i organizacji różnych branż, m.in. TP, Adobe, Canal+, Panasonic, 3M, TVP, Sony, GTS, Proama. Współautor projektów nagradzanych na wielu konkursach, m.in. IPRA, Złote Spinacze, Stevie, Magellan, IAC. Autor wielu publikacji popularyzujących nowoczeny marketing. W latach 2003-2009 dyrektor ds. strategii On Board Public Relations, koordynator międzynarodowych projektów badawczych, m.in. Corporate Values Index.

RAFAŁ SZYMCZAK

prezes w agencji Profile

Wspólnik w agencji Profile, w latach 2004-2006 i 2012-2013 Prezes Związku Firm PR. Specjalizuje się w planowaniu strategicznym, komunikacji kryzysowej i data storytellingu. Twórca Akademii OpowiaDane. Autor publikacji dotyczących komunikacji społecznej i sytuacji na rynku mediów. Współtwórca ruchu społecznego Obywatele Nauki i członek Obywatelskiego Forum Legislacji.

ADAM ŁASZYN

prezes w Alert Media Communications

Prezes i założyciel agencji public relations Alert Media Communications i MeritumLab. W branży PR od 1998 roku. Doradca w zakresie strategii i taktyki komunikacji dziesiątek czołowych polskich firm (m.in. Coca-Cola, Goodyear, Kompania Piwowarska, Novartis, NUTRICIA) i instytucji publicznych (m.in. KPRM, RCB, RPD, Prokuratura Generalna). Ekspert w zakresie komunikacji kryzysowej. Ceniony trener szkoleń medialnych, kryzysowych i innych form komunikowania. Coach medialny. Jako kluczowy konsultant przyczynił się do sukcesów parlamentarnych, samorządowych i prezydenckich kampanii wyborczych Platformy Obywatelskiej w latach 2006-2011.

Wykładowca różnych dziedzin PR m.in. w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie (w latach 2009-2013 opiekun studiów podyplomowych PR na tej uczelni), na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej oraz polskiej edycji London School of Public Relations.

Współautor książki "Sztuka Public Relations" i pierwszego w Polsce "Leksykonu Public Relations".

W latach 2006-2008 pełnił funkcję Wiceprezesa Związku Firm Public Relations a w latach 2008-2012 Wiceprzewodniczącego i Przewodniczącego Rady ZFPR.

Wcześniej (do 1998 roku) przez wiele lat był dziennikarzem, m.in. Programu III Polskiego Radia, Życia Warszawy, Expressu Wieczornego, czy Nowego Państwa. Specjalizował się w tematyce międzynarodowej i polityce obronnej - np. w materiale "Sułtan terroryzmu" (Express Wieczorny) jako pierwszy publicysta przedstawił w polskich mediach sylwetkę Osamy bin Ladena, na długo przed pojawieniem się w Polsce terminu Al Kaida.

W marcu 2009 roku został uznany przez redakcję Newsweeka za jednego z 50 najbardziej wpływowych Polaków (pozycja 27).

Z wykształcenia jest prawnikiem - ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

dr MARIA BUSZMAN-WITAŃSKA

partner zarządzający w Buszman & Witański Consulting Group

Dr Maria Buszman-Witańska - doradza, szkoli, zarządza projektami, przygotowuje strategie w dziedzinie public relations, komunikacji i rozwoju - dla osób, firm, instytucji i organizacji pozarządowych.

Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, praktyk PR.

Od 2001 roku zajmuje się public relations w praktyce. Była rzecznikiem prasowym, przygotowywała i wdrażała strategie medialne, strategie PR, promocji oraz rozwoju. Szkoli, doradza, zarządza projektami, przygotowuje analizy i badania oraz strategie, specjalizuje się w zakresie: rozwoju, promocji, public relations, media relations, wystąpień publicznych i autoprezentacji, wizerunku osobistego, pisania tekstów promocyjnych, PR usług edukacyjnych, instytucji publicznych oraz osób. Do tej pory współpracowała z kilkuset klientami z sektora firm, instytucji i organizacji pozarządowych.

Pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, gdzie m.in. kieruje studiami podyplomowymi Public Relations - nowoczesna komunikacja w praktyce, wykłada na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. Jest Pełnomocnikiem Dziekana Wydziału Informatyki i Komunikacji ds. studiów podyplomowych i szkoleń. Przygotowuje, realizuje i ocenia - programy kierunków, specjalności, przedmiotów i szkoleń. Uczestniczy w pracach przy projektach strategicznych.

Występuje w mediach i na konferencjach branżowych. To również aktywna członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, gdzie przez 6 lat działała w zarządzie oddziału śląskiego, członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, ambasador ds. Public Relations Fundacji Ladies Business Class, współorganizatorka Kongresu Kobiet Województwa Śląskiego. Jurorka w konkursie branży PR - Złote Spinacze, organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Prelegentka konferencji naukowych i spotkań branżowych, organizowanych m.in. przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach, Business Link, współautorka multibloga ideahub.eu i aktywna uczestniczka wielu innych przedsięwzięć. Laureatka prestiżowej nagrody branży public relations "PRotona", w kategorii nagroda publiczności.

GRZEGORZ SZCZEPAŃSKI

prezes zarządu w Hill+Knowlton Strategies Polska

Z branżą public relations związany od ponad 20 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates (obecnie Edelman Polska), której był prezesem i twórcą. Do chwili powołania na stanowisko prezesa zarządu H+K Strategies był dyrektorem ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec (2008-2014), a wcześniej w latach 2003-2007 pełnił funkcję dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej w Banku Pekao SA.

Członek Rady Ekspertów THINKTHANK. Od 2010 r. Członek Press Club Polska. W latach 2009-2010 członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Relations (IPRA Board Member). Inicjator i pierwszy prezes Związku Firm Public Relations. W 2002r. uznany przez redakcję miesięcznika Home&Market za jednego z 25 najlepszych polskich managerów (członek "Walnego Zgromadzenia Polskiej Gospodarki").

SEBASTIAN ŁUCZAK

Właściciel agencji public relations ŁUCZAK PR
Doświadczony konsultant i doradca, trener, wykładowca


Fascynat wszystkiego, co związane jest z komunikacją marketingową. Prawie 20 lat praktyki i różnorodnych doświadczeń w wielu obszarach PR wykorzystuje jako konsultant, doradca, wykładowca i trener. Kieruje własną agencją ŁUCZAK PR. Wcześniej był prezesem agencji Eskadra Publica, przez kilka lat rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA (oraz szefem zespołu odpowiedzialnego za serwis www), liderem projektu w Biurze PR banku i ekspertem w Departamencie Marketingu Korporacyjnego, a także rzecznikiem Pomorskiego Banku Kredytowego. Ma za sobą również ponad 5 lat pracy dziennikarskiej (m.in. Kurier Szczeciński, Wprost, Sztandar Młodych, Morze i Ziemia, WWW, Obserwator Codzienny).

Realizował, współpracował lub nadzorował pracę przy wielu projektach komunikacyjnych dla bardzo różnych firm i organizacji z bardzo wielu branż wśród których są m.in.: Energa SA, Tauron SA, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Polska Organizacja Turystyczna, Pekao SA, Kredyt Bank, TFI Pionieer, Expander, Union Investment, Narodowy Bank Polski, Nestle, Winiary, Budimex, Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie, Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA, Dziennik Metro, Wydawnictwo Media Regionalne, AMS, Telewizja N, Gadu Gadu, TVP, Certina, Swatch, Urząd Miasta Darłowo, IKEA, Opoczno, Biuro Turystyki Logos Tour, Narodowe Centrum Kultury, Skoda, MyDeal, Fresh24.pl, Urząd Miasta Warszawy, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Ministerstwo Obrony Narodowej, Polskie LNG.

Wykłada na kilku wyższych uczelniach: m.in. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej, Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie oraz Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.

Dwa razy projekty, którymi kierował lub nadzorował, były nagradzane najważniejszą polską nagrodą w PR czyli Złotymi Spinaczami. Został wybrany Osobowością Polskiego Public Relations (tytuł przyznany przez Home&Market w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród specjalistów PR z korporacji i agencji public relations). Był Prezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Zasiadał w pierwszym składzie Rady Etyki Public Relations. Zakładał i jest członkiem Rady Programowej portalu InternetPR.pl. Otrzymał medal "Zasłużony dla polskiej bankowości". Kierowany przez niego turniej tenisowy Pekao Open został przez ATP oficjalnie uznany za World Best Challenger ATP czyli najlepiej organizowany turniej tej klasy na świecie.

ROMAN JAMIOŁKOWSKI

Rzecznik Prasowy i Dyrektor PR w Provident Polska

Wcześniej był rzecznikiem koncernu energetycznego Fortum w Polsce. Przed pracą w sektorze energetycznym kierował komunikacją Grupy BRE Banku. Karierę zaczynał w British American Tobacco Polska w Warszawie, a następnie w Brukseli gdzie zajmował się kwestiami regulacyjnymi oraz CSR. Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.

PAWEŁ NETCZUK

Wydawca Mediarun.com

Paweł Netczuk, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Wydziału Prawa i Administracji, Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządania im. L. Koźmińskiego, studiów podyplomowych Psychologia Biznesu WSPiZ.

Paweł jest założyciel serwisu Mediarun.com który inspiruje, integruje i nagradza wybitnych marketerów, jest również jurorem konkursów branżowych m.in: EFFIE, Media Trendy, Superbrands, jest również prezesem spółki Mediaruncom Ltd z siedzibą w Londynie, która jest wydawcą serwisów internetowych oraz organizatorem Konkursu Dyrektor Marketingu Roku, Kongresu Dyrektorów Marketingu oraz Mediarun Festival.

Paweł Netczuk, wcześniej w okresie 1997 - 2001 pracował w McCann Erickson oraz Young & Rubcian i był zaangażowany w realizacje projektów marketingowych, reklamowych oraz internetowych dla: General Motors - Opel, Polkomtel - Plus GSM, Europejski Fundusz Leasingowy, Hochland, Goodyear, Ford, Phillips Morris, Jeam Beam, Lufthansa.



Patroni medialni:
PROTO Bankier BRIEF CR Navigator
INTERIA InternetPR Marketing przy Kawie Media&Marketing Polska PR News